Výzva 41/2013 1.1.1 Silnice II. a III. třídy

V souladu s Regionálním operačním programem regionu soudržnosti Střední Morava (dále jen ROP Střední Morava) vyhlašuje Výbor Regionální rady regionu soudržnosti Střední Morava výzvu k předkládání projektových žádostí v prioritní ose 1 Doprava, oblasti podpory 1.1 Regionální dopravní infrastruktura, podoblasti podpory 1.1.1 Silnice II. a III. třídy.

Číslo výzvy: 41/2013

Výzva platí od: 14. březen 2013 v 00:00 do: 30. duben 2013 v 12:00

Oblast podpory: 1.1 Regionální dopravní infrastruktura

Typ výzvy: individuální projekt

Vyhlašující subjekt:

 

Podporované aktivity v rámci výzvy:

–       Stavební úpravy a případné rozšíření, modernizace a výstavba souvislých úseků silnic II. a III. třídy a ve vazbě na ně i úseků místních a účelových komunikací (zajištění dostupnosti center a napojení hlavních silničních tahů)

  • jedná se především o výstavbu nových úseků, modernizaci, stavební úpravy či jiné stavební změny a rozšiřování stávajících souvislých úseků silnic II. a III. tříd,
  • pouze ve vazbě na upravené úseky II. a III. tříd je možné modernizovat, budovat
    či stavebně upravovat i úseky napojení na místní a účelové komunikace za účelem zajištění dostupnosti center či napojení na hlavní silniční tahy (dálnice, rychlostní komunikace, silnice I. třídy).

–       Odstraňování nebezpečných míst na silnicích II. a III. třídy a v přímé vazbě na to i úseky napojení na místní a účelové komunikace

  • jedná se především o modernizaci, stavební úpravy, výstavbu kruhových objezdů, mimoúrovňových křižovatek, podchodů a nadchodů,
  • odstraňování bodových závad – odstraňování a úprava nebezpečných úseků (zejm. mostů, zúžených profilů komunikací, nepřehledných zatáček, nepřehledných křižovatek),
  • odstraňování nehodových a problémových míst budováním dopravně-inženýrských prvků směřujících ke snížení počtu dopravních nehod (zejm. stavební úpravy komunikace za účelem zklidnění dopravy ve městě a obci, stavební úpravy vjezdu do města a obce, rozdělení přechodu na 2 části doplněním ostrůvku a jeho osvětlením, oddělování cyklistické dopravy a pěších, úpravy nepřehledných železničních přejezdů, zpomalovací retardéry, atd.),
  • odstraňování nebezpečných míst na silnicích II. a III. třídy a v přímé vazbě na to
    i úseky napojení na místní a účelové komunikace,
  • budování systémů včasného varování před náledím na mostních objektech pomocí informací na panelech a navigace pomocí proměnných dopravních značek, a to na silnicích II. a III. třídy.

–       Úprava frekventovaných silnic II. a III. třídy (ve vazbě na ně i přímo napojených místních a účelových komunikací) v blízkosti sídel s vazbou na zkvalitňování životního prostředí obyvatel

  • jedná se především o modernizaci, stavební úpravy či jiné stavební změny
    a rozšiřování stávajících, případně i nových opatření snižujících dopady silničního provozu na životní prostředí obyvatel (obchvaty sídel, protihlukové stěny, protiprašná opatření).

–       Realizace opatření snižujících dopady provozu na silnicích II. a III. třídy (ve vazbě na ně i přímo napojených místních a účelových komunikacích) na ekosystémy

  • jedná se především o výstavbu, modernizaci, stavební úpravy či jiné stavební změny a rozšiřování stávajících opatření snižujících dopady silničního provozu
    na ekosystémy, případně je možná i výstavba takových opatření.

Nezbytné podmínky pro realizaci projektů:

Stavební úprava místních komunikací bude přípustná pouze v případech vyvolané investice vzniklé realizací podporovatelných aktivit.

Náklady na aktivity projektu, které se neváží přímo k této podoblasti podpory, jsou neuznatelné.

Pouze ve vazbě na upravené úseky II. a III. tříd je možné modernizovat, budovat či stavebně upravovat i úseky místních a účelových komunikací za účelem zajištění dostupnosti center
a napojení na hlavní silniční tahy (dálnice, rychlostní komunikace, silnice I. třídy).

Nevhodné jsou aktivity zaměřené na opravy a údržbu silnic.

Podle § 5 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích ve znění pozdějších předpisů se silnice se podle svého určení a dopravního významu rozdělují do těchto tříd:

a) silnice I. třídy, která je určena zejména pro dálkovou a mezistátní dopravu,

b) silnice II. třídy, která je určena pro dopravu mezi okresy,

c) silnice III. třídy, která je určena k vzájemnému spojení obcí nebo jejich napojení na ostatní pozemní komunikace.

O zařazení pozemní komunikace do kategorie dálnice, silnice nebo místní komunikace rozhoduje příslušný silniční správní úřad na základě jejího určení, dopravního významu a stavebně technického vybavení.

Oprávnění žadatelé/příjemci:

-       Kraje podle zákona č. 129/2000 Sb., o krajích ve znění pozdějších předpisů,

-       Organizace zřizované nebo zakládané kraji podle §23 a násl. zákona
č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů ve znění pozdějších předpisů,

Podmínky poskytnutí dotace:

Místo realizace projektů:

Celé území regionu soudržnosti Střední Morava (Olomoucký a Zlínský kraj).

Maximální délka trvání projektu:

Datum pro ukončení fyzické realizace projektů podporovaných v rámci této výzvy je 30. 6. 2015.

Minimální/maximální výše dotace:

Minimální výše dotace na jeden individuální projekt je 5 mil. Kč

Maximální výše dotace na jeden individuální projekt je 143 mil. Kč.

Typ operace:

-       individuální projekty

Soubory ke stažení:

V 41 V111 Silnice II a III třídy